لینک سازی داخلی صفحات، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که گوگل در رتبه بندی و امتیازدهی به صفحات سایت در نظر میگیرد. در واقع، تمام صفحاتی که در صفحه اول و دوم گوگل قرار دارند، لینک سازی خوب شدهاند. نه فقط شما، بلکه رقبایتان هم بیکار ننشستهاند و همیشه به دنبال گرفتن بک لینکهای قویتر و لینک سازی بهتر هستند. برای این کار، گاهی ممکن است نیاز به هزینه کردن نباشد و گاهی هم باید برای خرید بک لینک و دادن رپورتاژ قوی، دست به جیب شد. اما قبل از اینکه بخواهید هر هزینهای را انجام دهید، باید ساختار فعلی و درونی سایت را بهبود ببخشید. ساختاربندی لینکهای داخلی سایت به همین دلیل انجام میشود.
فهرست مطالب
8 نکته برای لینک سازی داخلی موثر
1- از تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) استفاده کنید
تکنیک آسمان خراش یا روش Skyscraper، یک روش و متد بسیار رایج در لینک سازی مطالب سایت است. مزیت لینک سازی داخلی به روش Skyscraper، رسیدن به ترافیک بالاست. این روش ترکیبی از آنالیز محتواهای باکیفیت، جستجوی کلمات کلیدی و استفاده از چک کردن بک لینک رقبا است. در لینک سازی به روش آسمان خراش یا Skyscraper، باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:
1-محتواهای با بازدید و بک لینک زیاد را پیدا کن
2-کیوردهای ترند، تازه و استفاده نشده مطلب را پیدا کن
3-تیترها و زیرتیترها را بهبود بده
4-نقاط ضعف محتوا را بهبود بده
5-دوباره لینک سازی کن
برای پیدا کردن این محتواها میتوانید از قسمت Site Explorer ابزار Ahrefs استفاده کنید. با لیست کردن مطالب سایت بر اساس Best by links، تمام محتواهای رنکدار سایت مشخص میشود. اما یقیناً برای اجرای بهتر این تکنیک، به محتوای آسمان خراش هم نیاز دارید. نوشتن به روش آسمان خراش هم روش و مراحل خاص خود را دارد. محتوای آسمان خراش، یک محتوای جامع و کامل است که تمام موضوعات و مباحث یک حوزه را پوشش میدهد. هدف این است که از محتوای قدیمی و کم بازدید، یک محتوای سئو شده جدید بنویسیم.
2- بر اساس تولید محتوا، لینک سازی کنید
با اینکه این روش لینک سازی داخلی یکی از سختترین روشهاست اما همچنان تاثیر خود را دارد. در این روش باید محتواهای تولید کرد که مخاطبان خودش را جذب کند؛ در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و ترافیک خارجی داشته باشد. هنگام نوشتن محتواها باید به خوانایی متن برای کاربر توجه کنید. ساختار محتوا باید بدون غلط املایی و نگارشی باشد. نشان دادن زمان مطالعه تقریبی و استفاده از کلمات کلیدی یونیک میتواند در ترغیب کاربران برای تا انتها خواندن مطلب کمک کند.
3- Top list محتوایی داشته باشید
با اینکه ممکن است تهیه محتوا از کیبوردهای مرتبط زمان بر باشد اما میتوانید از آنها برای عمیق شدن در مطلب استفاده کنید. داشتن لیست Top keyword، بازدیدهای سایت را حول کیورد یونیک بالاتر میبرد و به سرعت شما را به صفحات اول گوگل نزدیک میکند. علاوه بر آن، لینک سازی در مقالات جدید سایت در این روش، راحتتر است. برای پیاده سازی این روش باید حول کلمات کلیدی اصلی و یونیک سایت، تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی انجام دهید. یک مطلب مجزا و یونیک برای هر کلمه lsi بنویسید و در نهایت بین محتواهای جدید، لینک سازی کنید.
4- محتواهای آموزشی تولید کنید
نتایج گوگل پُر از مطالبی است که با عنوان «چگونه …» یا همان «How to …» تولید شدهاند. اگر محتواهای شما بازدید زیادی ندارد، میتوانید از روش تولید محتواهای آموزشی برای جذب مخاطبان بیشتر و لینک دادن به مطالب قدیمی سایت استفاده کنید. با این روش، شما هم به سوال مخاطبان پاسخ میدهید و کاربران هدف و همنظر با خودتان را جذب میکنید.
5- تولید محتوای case study داشته باشید
محتوای case study، محتوایی است که اطلاعات جدیدی را وارد حوزه شما بکند. case study میتواند یک معدن پُر از طلا برای مخاطبانتان محسوب شود. در تولید این نوع از محتواها، شما از دادههای موجود در کسب و کار و طرح فرضیههای جدید، برای تولید اطلاعات دست اول و تازه استفاده میکنید. case study خوب است که چالش برانگیز باشد؛ بر اساس دادههای واقعی و اطلاعات یونیک تولید شود؛ بازه زمانی مشخصی را برای تحلیل در نظر بگیرد و نتایج محسوس و قابل استفادهای را عرضه کند.
6- محتوای همیشه سبز بنویسید
محتوای همیشه سبز با اینکه در نگاه اول فرقی با باقی مطالب ندارد اما بسیار مفیدتر و بهتر است. محتوای همیشه سبز میتواند بک لینکهای زیادی را به شکل طبیعی دریافت کند. این محتوا باید قابلیت به روز رسانی همیشگی را داشته باشد.
8- بازاریابی محتوایی به روش White-paper انجام دهید
با استفاده از Whitepaperها میتوانید بازاریابی محتوایی انجام دهید. Whitepaper به شما کمک میکند تا روی یک موضوع عمیق شوید و توضیحات مفصلی را بنویسید. توجه داشته باشید که وایت پیپر باید یک روایت خطی و از صفر تا صد داشته باشد. یعنی در نوشتن وایت پیپر باید از از پراکندگی موضوع جلوگیری کنید. علاوه بر آن میتوانید تحلیلهای شخصی، چارت و نمودار، اینفوگرافی و عکس و… را در مقالات وایت پیپر بگنجانید.
جمع بندی
تمام این مطالب، مشخص میکند که لینک بیلدینگ و روش لینک سازی داخلی بین مطالب سایت تا چه اندازه اهمیت دارد. با وجود تمام موارد ذکر شده، شما از چه راههایی برای لینک سازی داخلی در سایتتان استفاده میکنید؟ کدام یک از موارد گفته را استفاده میکنید؟ چه نتیجهای برایتان داشت؟ آیا توانستید ترافیک مورد نظرتان را دریافت کنید؟
دیدگاه شما